HTML5 Grafik Elemanları

HTML5 Grafik Elemanları


HTML5, grafik elemanlarını çizebilmek için <canvas> ve <svg> elemanlarını barındırır.

canvas elemanı


<canvas> elemanını, özellikle JavaScript kullanarak, farklı çizimler yaratmak için kullanabilirsiniz. <canvas> elemanı, grafikler için sadece bir taşıyıcıdır. Grafik çizimi ise, JavaScript gibi bir betik (script) dili yardımıyla gerçekleştirilir.
<canvas> elemanı grafikleri çözünürlüğe (resolution) bağlıdır. Her çözünürlükte farklı kalitede görüntülenir. Olay yönetici desteği mevcut değildir. Metin yazımı düşük kalitededir. Grafik yoğunluklu oyunlar için önerilir. Sonuçta oluşan görüntü PNG ya da JPG dosyası olarak saklanabilir.
<canvas> elemanını kullanacaksanız, aşağıdaki özellikleri de atamanız tavsiye edilir:
  • id: JavaScript kodunuzdan, <canvas> elemanına erişebilmek için bu elemana bir id değeri atamalısınız.
  • width: <canvas> elemanının genişliği için gereklidir.
  • height: <canvas> elemanının yüksekliği için gereklidir.

  • <canvas> elemanının koordinat sistemi

    <canvas> elemanının tanımladığı koordinat sistemi aşağıdaki gibidir:
  • Aşağıdaki JavaScript metodlarını kullanarak nasıl "doğru" çizileceğini de görebiliriz:
    • moveTo(x,y): Doğrunun başlangıç noktasını belirler.
    • lineTo(x,y): Doğrunun bitiş noktasını belirler.
    • stroke(): Doğruyu çizer.

Svg elemanı


Scalabel Vector Graphics (Ölçeklenebilir Vektör Grafikleri), XML'de, iki boyutlu grafiklerin (2D) ve grafik uygulamalarının tanımlanması konusunda kullanılan bir dildir. <svg> etiketi de bu dosyaların HTML5'te kullanılmasına olanak veren etikettir.
SVG dosyalarında her eleman ve her özellik, canlandırılabilir (animate). Grafiklerin büyültüp küçültülmesi ile de görüntü kalitesi bozulmaz. SVG, genellikle sütun grafiği (bar chart) ve X,Y koordinatlarında 2D grafikler oluşturmak için kullanılır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İç İçe Döngüler

CSS Bir Elemanın Genişliği ve Yüksekliği

JavaScript Dilinde Fonksiyon Çağırma Teknikleri